Nu byter vi faktureringssystem och tar över faktureringen av elnätsfakturan i egen regi

Det gamla systemet har hängt med oss i över 20 år och då det hänt/händer mycket inom IT-system så kan vårt nuvarande system inte längre leverera det vi behöver och leverantören har valt att lägga ner utvecklingen. 

Tidigare har vi anlitat Dalakraft för att hantera vår fakturering av elnätsavgifter, men från och med fakturan som du får från oss i november (avseende oktober) kommer vi på Malung-Sälens Elnät att hantera fakturering av elnätsavgifter själva. Fakturan från oss kommer också att ha en helt ny fakturalayout.

Bankgirot du gör inbetalningen till kommer numera att vara till Malung-Sälens Elnät. Vi kommer även att ha ett helt nytt gränssnitt till Nya Mina sidor. 

Några saker vi vill göra dig uppmärksam på:

  • Om du är autogirokund så måste du lämna ett nytt medgivande.  Detta för att vi numera hanterar våra betalningar hos Malung-Sälens Elnät, inbetalningarna har förut gått till Dalakraft. Information har gått ut via post och e-post, det finns även information på vår webb malungsalenselnat.se 
  • Nya Mina sidor kommer till en början inte att kunna visa dina effektvärden då det utvecklas för fullt hos leverantören. Funktionen förväntas finnas igen efter årsskiftet. Du kan även gå in på föregående portal för Mina Sidor, men observera att den inte uppdateras.

Har du frågor eller funderingar är du alltid välkommen att besöka vår lokala kundservice på
Östra Bangatan 7 i Malung, ringa 0280-442 20, e-posta kundservice@msen.se för mer information.