Viktig information till dig som kund hos Viasat!

Avtalet med Open Universe är uppsagt från och med 1 februari och Malung-Sälens fibernät har gått in i ett samarbete med Falu Energi & Vatten, Borlänge Energi, Dala Energi och Hedemora Energi. Dessa bolag har skapat ett gemensam-ägt bolag, Kurbit som kommer att ta över rollen som kommunikationsoperatör i Dalarna.

Vid flytten till Kurbit har alla tjänsteleverantörer som tidigare levererat tjänster i Open Universe fått erbjudande om att fortsätta leverera tjänster i Kurbit.

De allra flesta har följt med in i Kurbit och fortsätter leverera tjänst som vanligt. Dock så har Viasat, där du har dina tjänster idag, valt att inte leverera från den 1 februari till Kurbit. Detta medför att de sagt upp tjänsterna för kunderna i Malung-Sälen.

Du har fått ett brev från Viasat där tjänsten är uppsagd från den 1:a februari men för att du inte ska bli utan tjänst så kommer Viasat efter dialog att ha kvar tjänsten för dig som kund till den dag du migreras över till Kurbit. När du väl är överflyttad (migrerad) till Kurbit så behöver du dessvärre beställa ny tjänst från någon av de andra tjänsteleverantörerna som finns representerade i Kurbit.

Ditt migreringsdatum kommer att skickas till dig via post.

VIKTIGT!

För att dina tjänster ska fungera utan avbrott så behöver du agera omgående och gå in på http://malung.stadsnatsportalen.se/serviceguide/ och beställa en ny tjänsteleverantör för att hinna få eventuell router/tv-box eller annan utrustning som behövs den dagen du flyttas till Kurbit plattform. Alla tjänsteleverantörer kanske inte finns upplagda direkt och då kan du kontakta tjänsteleverantören direkt i stället (se lista på tjänsteleverantörer, observera att vissa inte kan leverera IP-TV)

Telia, Telenor, COM HEM, Boxer, Bredband 2, Bahnhof, Daladatorer, UniversalOwnit, DalakraftA3, Haglöf & Nordkvist, TH1NG, ServeradoIT System I Dalarna och Halebop