Sponsring
Malung-Sälens Elverk delar kontinuerligt ut sponsring till barn- och ungdomsverksamheter av idrottslig eller kulturell karaktär och som följer våra riktlinjer för sponsring.

”Det är med stor glädje och vikt att dessa medel delas ut rätt och skapar en trygghet samt bygger vår gemensamma framtid i Malung Sälens kommun”. – Kajsa Stina Gyllenvåg

Malungs innebandyklubb – Sponsrad förening
Sponsringspolicy
Syfte
Genom sponsring vill företaget utveckla företagets relationer på den lokala marknaden och samtidigt stärka varumärket i Malung-Sälens kommun. Syftet med sponsringen skall vara en ömsesidig nytta för båda parter. Våra kunder, anställda på företaget och allmänheten skall alltid känna ett förtroende att verksamheten bedrivs korrekt. Därför får aldrig objektiviteten ifrågasättas genom vår sponsring. Det är av stor vikt att dessa medel delas ut rätt och skapar en trygghet som bygger vår gemensamma framtid i Malung-Sälens kommun.
Villkor
Företagets sponsring riktar sig till registrerade och organiserade föreningar inom Malung-Sälens kommun av allmännyttig och ideell inriktning.
- Sponsringen skall rikta sig till föreningar eller klubbar av idrottslig eller kulturell karaktär.
- Företagets sponsring skall främst fördelas till barn- och ungdomsverksamheter inom idrott och kultur.
- Föreningar och klubbar som erhållit sponsring kan återigen komma i fråga först efter ett år. En ny ansökan måste då göras samt att nytt avtal upprättas.
Företaget har rätt att neka föreningar som är eller uppfattas som kontroversiella, oetiska, integritetskränkande, politiska, brottsliga, religiösa eller i övrigt bryter mot företagets värdegrund. Sponsormottagaren ska på begäran kunna styrka att ovanstående krav är uppfyllda.
Ansökan
Ansökan är öppen året om och görs via företagets webbplats.
Beslut
Styrelsen fastställer i samband med budget en ram för sponsringskostnader. Samtliga beslut om sponsring tas av operativ chef. I händelse av risk för jäv tas beslut om sponsring av VD.
Beskrivning och motprestation
Företaget skall ha rätten att använda mottagarens namn i sin marknadsföring för att tillkännage sponsringen. Mottagaren skall göra sponsringen från företaget bekant till sina medlemmar och närstående genom anslag på hemsida och sociala medier om sådant finns. När möjlighet finns skall företaget även ha rätt att exponera sig med egna banderoller eller dylikt hos mottagaren samt göra ett eget besök hos verksamheten för att samla marknadsmaterial i form av videointervju/foto till sin marknadsföring i sina egna kanaler.